
Kolejna grupa uczniów klasy 1b poznała sekrety języka Scratch. Interfejs programu jest czytelny i składa się z kilku części. W jednej tworzymy nasz program, a w innej podglądamy aktualny postęp pracy. Kolejne instrukcje wystarczy przeciągnąć z czytelnej listy, na której prezentowane są one z podziałem na kategorie. Bardziej wprawionym użytkownikom program pozwala tworzyć całkiem zaawansowane projekty. Do dyspozycji mamy bowiem, prócz podstawowych instrukcji i funkcji na przykład możliwość tworzenia zmiennych losowych, stosowania zaokrąglania, operacji modulo, korzystanie z syntezatora mowy czy programowanie sterowania postacią z klawiatury. Wszystkie te elementy możemy sprawnie "zaprogramować", ponieważ aplikacja nie wymaga nawet podstawowej znajomości jakiegokolwiek języka programowania.
Warsztaty po raz kolejny przygotował i przeprowadził pan Zbigniew Wojtkowiak z Zakładu Fizyki Komputerowej Wydziału Fizyki UAM.
kordynator: p. Aldona Kwiecińska